Iron Mountain neemt Recall over

Uitbreiding van wereldnetwerk en dienstenportfolio; entree op nieuwe markten

Boston (VS), 4 mei 2016 - Iron Mountain,de toonaangevende wereldspeler in informatieopslag en -diensten, kondigt de overname aan van branchegenoot Recall. De overname vindt hoofdzakelijk plaats door een aandelenruil ter waarde van twee miljard Amerikaanse dollar. Iron Mountain benoemt Recall´s directieleden Neil Chatfield en Wendy Murdock in de raad van commissarissen en draagt beiden ter benoeming in de directie voor tijdens de aanstaande aandeelhoudersvergadering van 17 juni 2016.

Iron Mountain neemt alle activiteiten van Recall over, en daarmee alle onroerend goed, bedrijfs- en transportmiddelen, alle klanten en het beheer van de klantbezittingen, maar de overname is exclusief de desinvesteringen die zijn overeengekomen met de mededingingsautoriteiten in de VS, Canada en Australië, en de onderhandelingen die wat dat betreft nog lopen met het Verenigd Koninkrijk.

Toenemende wet- en regelgeving; voortdurende bedreiging van de veiligheid; en de noodzaak om data om te zetten in commerciële waarde, maken het beheer van informatie en bezittingen steeds ingewikkelder en belangrijker. Nooit eerder is het belang groter geweest om waardevolle informatie en bezittingen te beschermen en er toch onmiddellijk over te kunnen beschikken, voor organisaties van welke omvang dan ook. Dat vereist een nabije, betrouwbare partner die de veiligheid biedt die benodigd is om te beschermen wat er werkelijk toe doet, en die ook over voldoende deskundigheid beschikt en een dienstenaanbod biedt dat is ontwikkeld om uit die informatie en bezittingen te halen wat erin zit. Daarbij willen organisaties er zeker van zijn dat hun partner met hen mee kan groeien en de veranderingen die zij doormaken kan ondersteunen – in alle landen en binnen nieuwe branches.

”Vandaag is een mijlpaal in de geschiedenis van Iron Mountain en we verwelkomen onze nieuwe Recall-collega´s, hun klanten en hun aandeelhouders binnen onze onderneming”, zegt William Meany, CEO en president van Iron Mountain. ”Met deze overname onderstrepen we onze visie en missie dat we de vertrouwde bewakers van de belangrijkste bezittingen van onze klanten willen, door ons netwerk en dienstenportfolio nu verder uit te breiden en onze klanten nog beter te bedienen in hun behoefte aan informatieopslag en –diensten.”

”Vertrouwen is de hoeksteen van onze onderneming. Bij Iron Mountain gaat het om de bescherming van informatie en bezittingen van strategische waarde, en de ontwikkeling van innovatieve diensten die klanten betere toegang tot en controle over hun informatie en bezittingen bieden, om hen er beter waarde mee te kunnen laten genereren.”

”Dankzij de gecombineerde mogelijkheden en deskundigheid van de gecombineerde bedrijven, verkeren we nu in uitstekende omstandigheden om onze strategische en financiële doelstellingen te realiseren en wereldwijd een superieure klantervaring te bieden.”

Iron Mountain Inc. bestaat sinds 1951 en is beursgenoteerd aan de New York Stock Exchange, onder de notering IRM. Iron Mountain is de grootste informatiemanager ter wereld: met bijna 7,5 miljoen vierkante meter onroerend goed in meer dan 1.350 vestigingen, in 45 landen, en op 6 werelddelen, kan Iron Mountain zijn 220.000 klanten wereldwijd bedienen.

Iron Mountain´s oplossingen zorgen dat klanten hun informatie en bezittingen veilig kunnen bewaren en er zakelijke voordelen mee kunnen boeken, ongeacht de verschijningsvorm, bedrijfslocatie of bewaartijd van die informatie en documenten, en onze oplossingen dragen voor hen bij aan een optimale bedrijfsvoering.

Iron Mountain biedt beheerdiensten voor gegevens, documenten, klant- en patiëntdossiers, en (kunst-) bezittingen; clouddiensten; gegevensherstel; logistieke diensten en beveiligde vernietiging. Iron Mountain beheert de gehele levenscyclus tegen lagere kosten en in lijn met de wet- en regelgeving, ook wat betreft de gestelde bewaartermijnen. Meer informatie biedt IronMountain.nl.

Jennifer Amsterdam

Iron Mountain EU